Estimades famílies,
Us presentem dos concursos per fomentar l’escriptura i lectura en valencià!
La FAMPA Castelló Penyagolosa ha convocat el concurs de contes “La Màgia de les Paraules” per fomentar l’escriptura i lectura en valencià.
En aquesta edició del concurs de contes de la FAMPA hi haurà cinc categories (infantil tres, quatre i cinc anys; primer, segon i tercer de primària; quart, cinqué i sisé de primària; ESO i Batxillerat) i hi haurà un guanyador per categoria.
Els treballs hauran de ser contes originals i inèdits amb una extensió màxima de 3 pàgines i escrits en valencià, i es podran presentar fins al 24 de maig de 2023 a les 15 h a través d’aquest enllaç: https://forms.gle/cmqRRTijVE37jtj29.
És important que els contes sols estiguen identificats amb el títol de la història, el nom i cognoms del xiquet/a participant no haurà d’estar al document del conte, sols haurà de registrar-se al formulari d’inscripció.
Els cinc contes més votats pel jurat elegit per la federació, seran publicats en la revista “La Màgia de les Paraules”, i les AMPA dels alumnes guanyadors rebran un lot de llibres per a les biblioteques dels seus centres.
Enguany també presentem el I concurs de Vídeo-Contes de la FAMPA Castelló Penyagolosa amb l’objectiu de promoure la producció audiovisual en valencià.
Hi haurà 4 categories (Primer, segon i tercer de primària; quart, cinqué i sisé de primària; ESO; Batxillerat) i un premiat per categoria. Els premiats guanyaran un joc de taula en valencià.
Els vídeos hauran de contar un conte propi, original i inèdit, amb temàtica lliure i en valencià, podent ser aquest el mateix conte presentat al concurs de contes.
El vídeo haurà d’enregistrar-se en horitzontal i haurà de durar un màxim de 3 minuts. El conte podrà contar-se de la manera que es considere més adient i tot el material complementari utilitzat ha de ser de creació pròpia o lliure de drets.
Els treballs poden ser presentats fins al dia 24 de maig de 2024 a les 15 h a través d’aquest formulari: https://forms.gle/1qjgRVvQq6VzKGW5A, on caldrà adjuntar l’enllaç a la producció, que podrà ser un enllaç al vídeo pujat al drive, i també caldrà indicar si s’accepta o no que els vídeos siguen publicats a través dels mitjans de comunicació de la federació.
Els treballs només estaran identificats amb el títol de la història. El nom i cognoms del xiquet/a participant no haurà d’aparéixer al vídeo, sols haurà de registrar-se al formulari d’inscripció.
Des de la FAMPA Castelló Penyagolosa considerem que la convocatòria d’aquests concursos és una gran iniciativa per fomentar la lectura, l’escriptura i la producció audiovisual en la nostra llengua entre els joves. Promoure aquestes habilitats és fonamental per al desenvolupament personal i acadèmic dels i les alumnes, ja que els ajuda a millorar la seua comprensió lectora, a expressar les seues idees amb claredat i a desenvolupar la seua creativitat. A més, aquesta iniciativa també ajuda a preservar i promoure la llengua i la cultura valencianes, fent possible que els alumnes se senten orgullosos/es de la seua identitat lingüística i cultural i descobrisquen totes les possibilitats que la seua llengua els ofereix.