Aquest matí s’ha celebrat a la Jana la Festa per la Llengua del Maestrat i la FAMPA Castelló Penyagolosa, com en les edicions anteriors, ha volgut formar part de l’esdeveniment cultural i reivindicatiu que ha reunit mestres, xiquets i xiquetes, famílies i entitats, tots en favor de l’escola en valencià.
En la trobada, els membres de la Junta de la FAMPA han pogut comunicar-se directament amb les AMPA assistents i tenir un canvi d’impressions del funcionament d’aquestes, resolució de dubtes, aportar informació, etc. A banda, els més menuts han pogut gaudir d’un taller de papiroflèxia i de creació de punts de llibre i d’un contacontes.
Les Trobades d’Escola Valenciana d’enguany, amb el lema ‘Recuperem el verd amb Carme Miquel’, han estat pensades per donar a conéixer a aquesta mestra, escriptora, ecofeminista i activista per la llengua i el País, i aspiren a continuar la seua tasca de recuperar la consciència ecologista mitjançant l’educació.
Amb aquesta comesa, la confederació d’AMPA Gonzalo Anaya, de la que la FAMPA Castelló Penyagolosa forma part, ha presentat la seua guia “10 reptes per a la sostenibilitat a l’educació” junt amb una enquesta que han pogut emplenar tots els visitants de la nostra caseta, per conéixer si els centres educatius de la província són o no sostenibles.
Des de la federació considerem molt important participar en aquest tipus de trobades per parlar amb les nostres AMPA cara a cara, per donar visibilitat a la nostra tasca i per reivindicar els nostres valors: la importància d’una escola pública, en valencià, laica i sostenible.