Les AMPA de les escoles públiques de les comarques de Castelló han participat activament en l’organització de les festes de final de curs que han tingut lloc aquesta setmana. Actuacions musicals, dinars i sopars de pa i porta, tallers i activitats infantils han omplert de gom a gom els patis de les escoles que s’han convertit en zona de jocs i punt de trobada per a la comunitat educativa.

Amb el final de curs arriba l’hora de fer balanç i activitats com aquestes ajuden a crear comunitat educativa i a compartir experiències per començar a preparar amb força un nou curs que arribarà amb importants canvis legislatius en l’àmbit del País Valencià i certa incertesa en l’àmbit estatal on, a l’espera que es constituïsca un nou govern, encara perdura la nova llei educativa LOMCE que tant de rebuig ha suscitat entre la comunitat educativa. Malgrat tot, la vida als centres públics continua més viva que mai i l’organització i participació de totes les persones del centre i els barris en activitats com les festes de final de curs permet crear vincles de col·laboració que també transmeten valors importants als xiquets i xiquetes.

Actuacions musicals

La música ha sigut un dels principals atractius de les festes de final de curs. Alguns centres com el CEIP José Soriano de Vila-real o el CEIP Gaetà Huguet de Castelló han organitzat actuacions musicals protagonitzades pels xiquets i xiquetes que han comptat amb una gran participació per part de les famílies. Altres escoles com el CEIP Ripollés i el CEIP Censal de Castelló han organitzat concerts amb la col·laboració de l’AMPA, en aquests dos casos amb Els Ramonets com a cap de cartell.

Gaetà Huguet1

Estepar 2

 Sopars de pa i porta

Les AMPA han aprofitat també les festes de final de curs per organitzar sopars de germanor amb tota la comunitat educativa, on els xiquets i xiquetes han aprofitat per jugar amb els seus companys i companyes mentre les famílies han compartit experiències i han fet contactes entre la resta de persones que formen part de l’escola i el barri. Aquest és el cas, com es pot veure en les imatges del CEIP l’Herrero i el CEIP Gaetà Huguet.

Vicent Artero1Herrero1Gaetà Huguet 2

Activitats i tallers infantils

Al CEIP Estepar han celebrat el final de curs amb inflables i jocs infantils per als xiquets i xiquetes i a l’Escola Municipal Infantil Pequelar de Betxí, els més menuts i les més menudes han fet tallers de bombolles de sabó i han participat en activitats de joc lliure i maquillatge a càrrec de Baobab.

PequelarPequelar2Estepar120160617_191717 20160617_181834