FAMPA Castelló exposa els dubtes de les famílies en una reunió amb el director territorial d’Educació

La trobada tracta qüestions com la tornada a les aules i les escoles d’estiu

FAMPA Castelló ha assistit aquest dimecres a una reunió telemàtica amb el director territorial de Cultura i Educació, Alfred Remolar, per a tractar les qüestions sobre la tornada a les aules. En la trobada, que també ha comptat amb la presència del cap d’Inspecció Educativa, Juan Corchado, i la cap de Servei i Informes, Maria Josep Palmer, també s’han tractat altres temes relacionats amb els protocols de seguretat, les escoles d’estiu i la Xarxa Llibres.

Les famílies representades per l’entitat FAMPA Castelló han portat a la taula de direcció territorial nombroses dubtes relacionats amb la tornada a les aules i els plans de seguretat. El nombre d’estudiants per classe, els nous escenaris per a afrontar el nou curs i els horaris, entre molts altres dubtes, han sigut algunes de les qüestions més repetides per les AMPAS durant els dies previs a la trobada. Sobre aquests temes, el responsable de direcció territorial ha traslladat un missatge de calma i ha insistit que des de Conselleria s’està fent tot el treball i esforç necessari per a garantir la seguretat de tots els actors dels centres educatius.

Conscient de les informacions canviants que es van coneixent, Remolar ha subratllat que des de Conselleria encara no s’han pronunciat sobre aquest tema perquè quan ho facen “serà amb un protocol establert i no abans”. Per aquest motiu, el director territorial ha incidit en què la resposta a aquestes i altres qüestions, com el servei de menjador, es coneixeran pròximament quan s’informe sobre el pla d’actuació. Es tracta d’un protocol que ja està dissenyat i en el qual les institucions porten molt temps treballant.

Preguntat sobre el servei de neteja dels centres, Remolar ha esclarit que es tracta d’una funció que assumeixen els ajuntaments i ha felicitat els consistoris pel seu treball en aquest àmbit. Els accessos al centre a les hores d’entrada i eixida i l’ús d’espais comuns com els banys i el gimnàs també suscitava la preocupació de les famílies. En aquest sentit, Remolar ha apuntat que cada centre ha treballat en la preparació d’un pla de contingència que ja ha sigut presentat a Conselleria. En aquest protocol, figuren recorreguts, normes d’entrada i eixida, llocs per a depositar els EPIS i altres mesures per a garantir la seguretat. El document ja s’ha posat en funcionament per a la fase 2 i s’adaptarà a la 3 i a la nova normalitat. Aquests protocols estaran també actius en els centres de necessitats educatives especials. D’aquesta manera, l’atenció domiciliària podrà implementar-se sempre que existisca una autorització per part d’un sanitari en la qual es determine que un alumne és de risc.

La possibilitat de realitzar escoles d’estiu ha sigut un altre dels temes de la trobada. Des de direcció territorial, han manifestat que són conscients que aquestes activitats són un instrument que afavoreix la conciliació. Per aquest motiu, Remolar ha remarcat que és “possible dur-les a terme” sempre que es complisquen amb les mesures de seguretat i s’opte per activitats a l’aire lliure amb grups reduïts. A més, ha informat que Conselleria ha donat la possibilitat als ajuntaments de “comptar amb llicències webex per a realitzar activitats on-line”.

Sobre els centres que encara no compten amb un equip directiu, el responsable de direcció territorial ha manifestat que es tracta d’un tema que es resoldrà breument. De fet “la idea és que abans del 22 juny ja estiguen designats” perquè l’1 de juliol puguen treballar ja en el disseny del nou curs. D’altra banda, el procés de renovació dels llibres de la Xarxa Llibres es durà a terme de la forma habitual i les graduacions podran realitzar-se perquè “els esdeveniments entren dins del període de la nova normalitat”. D’aquesta manera, seguint els protocols sanitaris “no hi haurà problema”, ha afirmat Remolar.

L’educació on-line que s’ha dut a terme durant el confinament, ha sigut un altre dels temes de l’encontre. El cap d’Inspecció Educativa, Juan Corchado, s’ha mostrat comprensiu amb algunes de les queixes de les famílies quant a algunes plataformes i al contacte entre docents i alumnat. Sobre aquest tema, ha destacat que “en general quasi tot el professorat ha prioritzat contactar amb els estudiants”.

Conselleria va proposar alguns suports de treball que s’ha intentat que funcionen de la millor manera possible malgrat les “dificultats que hi ha en cursos d’infantil i les primeres etapes de primària”. Per això, Corchado ha apuntat que “la idea és poder utilitzar més plataformes” ara que ja es coneix millor una situació que va arribar sobtadament: “va ser pràcticament una educació d’emergència”, ha dit. En aquest punt, ha reconegut que formar als nadius digitals en alguns temes relacionats amb les tecnologies podria ser positiu perquè a pesar que coneixen el mitjà “hi ha unes certes qüestions que no dominen”.

 

Document amb les qüestions de les AMPA: REUNIÓ-AMB-DIRECCIÓ-TERRITORIAL.pdf