La FAMPA Castelló Penyagolosa impulsa la formació fiscal de les AFA

La FAMPA Castelló Penyagolosa continua formant a les AFA amb la seua quarta sessió en línia.

Hui, 22 d’octubre, ha tingut lloc en línia la formació “Coneixes les obligacions fiscals de l’AFA?” organitzada per la FAMPA Castelló Penyagolosa. Aquesta sessió ha estat impartida per Mònica López, treballadora de la federació i en total han assistit representants de 22 AFA associades.

Durant la sessió, s’han tractat temes essencials per a les associacions de mares i pares d’alumnat, com el règim fiscal aplicable, la necessitat de presentar impostos com l’Impost de Societats, l’IVA i les retencions d’IRPF, així com la importància de documentar correctament les despeses amb factures i justificants de pagament. A més, s’ha guiat a les juntes de les AFA perquè tinguen en compte aquestes obligacions i puguen mantenir-les al dia, evitant que aquest procés, sovint percebut com a enrevessat, esdevinga una preocupació.


Aquesta activitat s’emmarca dins del projecte “La FAMPA et forma: edició juntes directives”, un programa formatiu adreçat a les juntes directives de les AFA amb l’objectiu de millorar la seua gestió i organització. Aquest projecte innovador busca proporcionar a les associacions els coneixements necessaris per a enfrontar-se als seus reptes en àmbits com la gestió documental, la comunicació i la gestió de subvencions.


Ara sols queden dues sessions per finalitzar el programa: “Subvencions: memòries” el pròxim 29 d’octubre i “Què cobreix l’assegurança de responsabilitat civil?” el 20 de novembre.